6. 1. 2016

Recenze: Forrest Gump

Předpokládám, že všichni znáte velice populární film o Forrestu Gumpovi. Ale nejsem si zase až tak uplně jistá, jestli ti lidé, co tento film znají a tolik ho chválí, četli knihy. 

Forrest Gump je dvoudílný román od Winstona Grooma. Jsem si jistá, že všichni tak trochu tušíte kdo to byl Forrest a jaké příhody se mu staly.
Nicméně knihy můžeme považovat i za trochu autobiografické, protože Groom byl odvelen do války ve Vietnamu a popsal ji jako svůj nejpříšernější prožitek za celý sůj život. Ale tohle je tak to jediné co se dá považovat za autobiografii.
Mnoho lidí neví, že Forrest vznikl na základě příběhů, které vyprávěl malému Winstonovi jeho otec.
Další zajímavosti je, že Winston vlastní ovčáka, kterého pojmenoval Forrest, Forrest Gump.


Ale teď už k recenzi!
 Když zhodnotím hlavní postavu, chlapíka s nízkým IQ, který neví nic o světě, ale přitom ví jak být správným člověkem. Forrest je opravdu idiot, vyplývá to z každé strany knihy, ale je příběhy jsou velice poutavé. Tay bych autorovi vytknula jednu věc, a to, že někdy jsou jeho životní zážitky až moc nepravděpodobné. Například když ho zaměstná NASA a pošle ho do vesmíru. Když se ovšem naskytnou problémy s raketou, Forrest přistane v moři u ostrova lidojedů. To mi přišlo až moc fantastické.
Ale příběh je to stále krásný, je vidět jak se postupem času Forrest mění z velkého idiota na menšího idiota když to tak řeknu :D Číst jak Forrest buduje svou společnost je orpavdu radost.

Mám překlad od Šimona Pellara. Nevím jestli je to překladatelem, nebo to je tak oravdu v originále, ale knihy se nepředstavitelně špatně čtou. Jsou plné gramatickým chyb a hrozně to bije do očí. To je to jediné co mi na díle vadí.

Jinak bych romány o Forrestovi hodnotila velice kladně, protože tento příběh mám opravdu velice ráda. 

Schválně mi napište jak jste na tom Vy a Forrest, znáte jen film nebo i knihu?

4 komentáře:

  1. Četla jsem nejdříve knihu. U knihy mi taky vadily ty chyby, ale dívala jsem se na originál a tam jsou chyby taky, takže se to takto přeložit muselo, aby se zachovalo jeho vyjadřování. Ti lidojedé mi přišli strašně směšní, ale stejně mě příběh bavil. Film jsem po hodině vypla. Chyba knihomola :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda na originál nekoukala, ale když jsou tam také chyby tak je mi to jasné. Já u filmu vydržela, nepřišel mi špatný :D

      Vymazat
  2. I understood Czech post (as Polish woman), but I will write comment in English:

    In my opinion this book is one of the best which I read in my life. Why? Because it shows different perspective. Behind this all humorous and funny situations there is one big question: are we really "normal" as people? This is serious attempt to ask about normality, what is normality and one more: are we really more "normal" than this disabled man?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks for your comment. I am glad that you liked that book.

      Vymazat